• Bejelentkezés
  • Szócikk
  • Vitalap
  • Lapforrás
  • Laptörténet
  • A Fogalomtár wikiből

    Belső minőségírányítási rendszer

    A belső minőségirányítási rendszer (internal quality management system)

    • a szolgáltatások minőségének folyamatos fejlesztését, a szolgáltatás folyamatainak megismerését és részletes tervezését, ideértve a lehetséges hibák megelőzésének tervezését is,
    • a szolgáltatás során felmerülő hiányosságok időben történő felismerését, a megszüntetéshez szükséges intézkedések megtételét és ezek ellenőrzését,
    • a hiányosságok okainak feltárását, az azokból fakadó költségek, károk csökkentését,
    • a szakmai és minőségügyi követelményeknek való megfelelést és a saját követelményrendszer fejlesztését biztosító rendszer.

    Az Egészségügyi Törvény értelmében minden egészségügyi intézménynek belső minőségirányítási rendszert kell működtetnie.