Az összes olyan tervezett és rendszerezetten végzett tevékenység, amelyet a minőségirányítási rendszerben hajtanak végre, és szükség esetén igazolnak annak érdekében, hogy megfelelő biztosítékot adjanak arra, hogy a termék vagy a szolgáltatás megfelel a minőségre vonatkozó követelményeknek.
Az egészségügy területén a minőségbiztosítás az a folyamat, amelynek végső célja minden egészségügyi tevékenység eredményének javítása
- az egészség,
- a funkcionális képesség,
- a páciens/beteg jóllétének
- és az egyéb vevők megelégedése szempontjából.
Így a minőségbiztosítás eszköze a folyamat figyelése minőségoldalról, a minőségellenőrzés, a hibafigyelés és -elemzés, a visszacsatolás, illetve a hibamegelőzés, hibakiküszöbölés.
A minőségbiztosítás az egészségügyi szolgáltatás minőségének ellenőrzéséhez csatlakozó olyan folyamatosan működő, visszacsatoló rendszer, amely azonosítja a hibáért felelőssé tehető tényezőket, és a hibák megszüntetésével párhuzamosan gondoskodik arról, hogy az eltérés ne ismétlődjön meg.