• Bejelentkezés
  • Szócikk
  • Vitalap
  • Lapforrás
  • Laptörténet
  • A Fogalomtár wikiből
    A lap korábbi változatát látod, amilyen JuhaszJ (vitalap | szerkesztései) 2013. november 19., 09:39-kor történt szerkesztése után volt.

    (eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

    Egészségnevelés

    A WHO meghatározása szerint: az egészségnevelés (healht education) tudatosan létrehozott tanulási lehetőségek összessége, melyek segítik az egyént és a közösséget egészségük előmozdításban tudásuk bővítésével, életmódjuk, magatartásuk alakításával.

    Az egészségnevelés több tudomány-területet ölel fel: orvostudomány, pedagógia, pszichológia, neveléstudomány és szociológia. „Az egészségnevelés feladatköre (tartalma) így lényegesen kitágul: figyelembe veszi az ember biológiai állapotát (testi, szervezeti egészségét) csakúgy, mint a lelki (szellemi, érzelmi, törekvéses) tulajdonságait és a társadalmi együttélésből adódó szociális státuszát (anyagi-gazdasági helyzetét, családi harmóniáját, társadalmi beilleszkedési zavarait) és ezek együttes hatás-rendszerében ítéli meg tennivalóit."[1]

    „Az egészségnevelés célja, hogy az egészségkulturális szint emelésével, az életmód formálásával elősegítse egyrészt az egészség kialakítását, megtartását, a betegségek megelőzését, másrészt, hogy a betegek egészségi állapota mielőbb helyreálljon.” [2]


    1. Gritz Arnoldné: Az egészségfejlesztés kompetenciái a XXI. században. - In: Egészségfejlesztés. - 2007. 48. évf. 3. sz., p. 3-9.
    2. Pál Katalin, Császár Judit, Huszár Anikó, Bognár József: A testnevelés szerepe az egészségtudatos magatartás kialakításában. - In: Új pedagógiai szemle. - 2005. 55. évf. 6. sz., p. 25-32